Zmena križovatky v Radoli zefektívnila dopravu a bezpečnosť

JÁN FIGEĽ: „nerozumné politické rozhodnutia škodia hlavne ľuďom“

ZMENA KRIŽOVATKY V RADOLI  ZEFEKTÍVNILA DOPRAVU A BEZPEČNOSŤ

Kruhový objazd na ceste prvej triedy v Kysuckom Novom Meste – Radoli fungoval dva roky. Objazd bol už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili.

Motoristi sa sťažovali. Na hlavnom ťahu sa tak denne, najmä v čase medzi 15. až 18. hodinou, tvorili neuveriteľne dlhé kolóny. Rozhodnutím ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Jána Figeľa, bola táto križovatka ešte v minulom roku zmenená a prerobená. „Momentálny stav a situácia na križovatke v Radoli, ktorá bola zriadená v novembri, tesne pred zimou, je len dočasným riešením. Išlo o dočasné riešenie a zabezpečenie bezpečnosti cestnej premávky v čo najkratšom čase. Celkový stav križovatky bude do konca mája definitívne upravený, čo znamená, že v nasledujúcich týždňoch sa vymení celá živica v úseku 1 km a rovnako dôjde aj k vybudovaniu nových ostrovčekov vrátane kompletného vodorovného značenia. Stav križovatky je síce teraz značne vylepšený, a to hlavne zásluhou ministra dopravy, Jána Figeľa, ktorý ako prvý, po návšteve Kysúc upozornil na nevyhovujúci stav kruhovej križovatky. Je pravdou, že práve pán minister dal pokyn na úpravu križovatky,“ uviedol na margo komplikovanej križovatky v Radoli riaditeľ IVSC Žilina František Faktor. V piatok sa v rámci svojej pracovnej cesty na Kysuciach minister dopravy, Ján Figeľ, zastavil aj na spomínanej križovatke, aby sa osobne presvedčil o zlepšení celkovej dopravnej situácie. „Križovatka je známa, lebo Kysucké Nové Mesto bolo denne spomínané v rozhlasových

správach alebo Zelenej vlne ako neprejazdné, alebo boli hlásené dlhé zdržania. Od roku 2008 do jesene minulého roku tu bola kruhová križovatka, kvôli ktorej vodiči v špičke stáli aj do hodiny a kolóny siahali až po Žilinu. Je to síce už história, ale poučná.  Hovorí o tom, že ak sa prijímajú nerozumné politické, alebo naozaj neefektívne rozhodnutia, škodí to ľuďom, škodí to doprave aj životnému prostrediu a vyrába to len zbytočné problémy. V jeseni som Slovenskej správe ciest dal pokyn, aby bola kruhová križovatka prerobená na priesečnú. Som veľmi rád, že sa tak stalo do Vianoc a do troch týždňov bola nielen rozobratá pôvodná konštrukcia kruhovej križovatky, ale aj vytvorený dnešný stav, ktorý spája priesečnú križovatku so svetelným značením.

Pre informáciu uvediem, že svetelná signalizácia stála 133-tisíc eur a stavebné úpravy 118-tisíc eur. Ale od decembra sa čakacia doba znížila na 5 minút, čo ocenia nielen vodiči, ale aj obyvatelia Kysuckého Nového Mesta či Radole. Stavebné úpravy však budú pokračovať od apríla naďalej,  pretože cesta potrebuje obnovu, novú živicu a rekonštrukciu ostrovčekov. Ide relatívne o malé úpravy, ale veľmi dôležité pre dopravu,“ zhodnotil na mieste stav dopravnej situácie a križovatky minister. Pri otázke, čo plánuje ministerstvo dopravy v rámci investičných aktivít vo vzťahu ku Kysuciam dodal: „Ešte v tomto roku chcem na Kysuciach pokračovať vo výstavbe obchvatu v okresnom meste Čadca, ktorý nielenže odbremení mesto od áut, ale prinesie skvalitnenie života ľudí v Čadci,“ uzatvoril minister Ján Figeľ, ktorý sa pracovne zastavil aj na hraničnom prechode, kde je už viac ako štrnásť rokov rozostavaný úsek diaľnice, ktorá má spájať slovensko – poľskú hranicu v Skalitom. (AP)

affiliate tracking url | Air Jordan 1 Retro High OG 'University Blue' — Ietp

Komentáre

Komentár: 
Je zaujmavé, ako zle riešená križovatka dokáže vytvoriť aj 8 až 10 km kolóny. Našťastie je tam už semafor a niečo ako kolóny už neexistuje.

Pridať nový komentár