Obchvat mesta Čadca bude o polovicu lacnejší, ako sa predpokladalo

JÁN FIGEĽ: „Prioritou je stavať viac, efektívnejšie a lacnejšie“

Zahájila výstavba malého obchvatu mesta Čadca preložky cesty I/11, ktorá v prvom rade odľahčí preťažené centrum mesta.

Stavba by mala trvať 30 mesiacov a vyžiada si investíciu 6,9 milióna eur. Pri tejto príležitosti v Čadci prvý podpredseda vlády a minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ uviedol: „Som rád, že môžem byť opäť v Čadci, tak ako sme sľúbili. Pred Vianocami sme riešili križovatku v Radoli, ktorá predtým bola problém, už problémom nie je. Potom sme boli pri otvorení poslednej fázy dostavaného spojenia medzi Kysucami a Oravou. Teraz do tretice v priebehu polroka sme tu, v Čadci, pri zahájení veľmi dôležitého stavebného a dopravného diela. Je ním obchvat mesta Čadca, ktoré je preťažené naozaj intenzívnou medzinárodnou dopravou. Ľudia aj ich majetky a zdravie je ohrozované tým, čo tranzit cez toto mesto znamená. Kde je cesta, tam je život, to je pravda, ale aj cesty potrebujú vytvárať predpoklady pre kvalitný život, a preto dostať preč ťažkú dopravu z centra mesta je aj o kvalite života tu v Čadci a na Kysuciach. A o to nám v prvom rade išlo,“ netajil radosť nad začatím výstavby dôležitého obchvatu Figeľ. Malý obchvat Čadce, ktorého stavba je spolufinancovaná z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Doprava, vytvorí podľa Jána Figeľa podmienky pre bezpečnejšiu a kvalitnejšiu dopravu cez mesto. „Hodnota diela bola kedysi predpokladaná až na úrovni viac ako 13 miliónov eur, vysúťažená a zazmluvnená cena so spoločnosťou Alpine Slovakia je však len 6,9 milióna eur.Aj toto je dôkaz toho, že na Slovensku sa dá stavať lacnejšie, rýchlejšie, a tým pádom aj viac,“ skonštatoval minister. Spoločnosť Alpine Slovakia teda ponúkla najlepší súťažný návrh. „Je to dielo, ktoré bolo vysúťažené v rámci nových pravidiel aj nového obdobia, v ktorom chceme oveľa viac investovať aj na cestách I. triedy. Boli totiž dlhé desaťročia zanedbávané, či z hľadiska rekonštrukcie alebo z hľadiska ich ďalšieho rozvoja,“ pokračoval Figeľ. Primátor Čadce Milan Gura zdôraznil, že malý obchvat je pre mesto dôležitý. „Keď sa vybuduje veľký obchvat, povie sa, načo vám bude malý obchvat a odľahčenie cesty cez stred mesta. Ale keď sa bude rekonštruovať tunel Horelica, celá doprava by opäť išla cez mesto. Čiže, pre občanov mesta Čadca, pre ich bezpečnosť, je momentálne najdôležitejší malý obchvat mesta a, samozrejme, pokračovanie diaľnice D3,“ uviedol Milan Gura. Stavebné práce podľa slov generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Pavla Pavláska sú naplánované na začiatok augusta. Stavba je dlhá zhruba 1,3 kilometra a má 20 stavebných objektov. Kľúčovou je okružná križovatka pod sídliskom Žarec a rekonštrukcia mosta, ktorý privádza obchvat na cestu I. triedy. Náročné budú aj terénne úpravy tohto priestoru a verím, že stavba sa dokončí v riadnom čase, kvalite aj vysúťaženej cene. Celkovo je stavba rozplánovaná na 30 mesiacov. „Očakávame ale, že bude skrátená s dodržaním príslušnej kvality,“ dodal Pavlásek. Generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák pre média pripomenul, že v súčasnosti je intenzita dopravy v Čadci až okolo 14 200 vozidiel denne, z čoho je 3 800 nákladných vozidiel. ,,V centre, kde sa v budúcnosti plánuje vybudovať pešia zóna, je intenzita takmer 20 000 vozidiel denne. Neďaleko je aj tunel Horelica, kde dnes máme 15 000 vozidiel denne a v prípade jeho odstávky alebo poruchy ide táto doprava cez stred Čadce. Teoreticky môžeme dosiahnuť intenzitu až 35 000 vozidiel, čo už je číslo, ktoré veľmi zaťažuje aj z pohľadu technického, aj z pohľadu kvality života občanov,“ uzatvoril Palčák. S otázkou, čo plánuje ministerstvo dopravy v oblasti rozvoja Kysúc, Žilinského kraja a Slovenska, sme oslovili opäť ministra Jána Figeľa. „Čadca a celé Kysuce potrebujú oveľa intenzívnejší rozvoj, súvisí to samozrejme s dopravou, ale aj ekonomikou. Tak ako sme upravovali cesty už v priebehu minulého roku a teraz zahajujeme novú výstavbu v meste, kde vybudujeme malý obchvat Čadce, tak bude pokračovať aj ďalšia výstavba zameraná na diaľničné úseky. Najbližší z nich je tu na severe medzi Svrčinovcom a Skalitým, ktorého zahájenie prichádza do úvahy na budúci rok,“ dodal na záver Ján Figeľ

Authentic Sneakers | Preview: Nike Air Force 1 "Tear-Away" Fauna Brown - Gov

Pridať nový komentár